Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2010

Η Χαρά Νικοπούλου στην εφημερίδα "Μακεδονία"

10/1/2010

Δασκάλα στον Έβρο στο στόχαστρο των Τούρκων

- Φανατίζουν τη μειονότητα με την εικόνα του Αλλάχ.

- Προβοκάτσια από κύκλους μουσουλμάνων και από τουρκικές εφημερίδες σε βάρος της Χαράς Νικοπούλου, που δίνει τον δικό της αγώνα στο Μεγάλο Δέρειο.

Συκοφαντικά δημοσιεύματα τουρκόφωνων εφημερίδων φέρουν τη Χαρά Νικοπούλου να έχει ζητήσει από τους μαθητές της να ζωγραφίσουν τον Αλλάχ και την καλούν δημοσίως να ζητήσει συγγνώμη από όλο τον μουσουλμανικό κόσμο. Η αλήθεια είναι ότι το μόνο που ζήτησε ήταν να γράψουν οι μαθητές της λέξεις που αρχίζουν από “Θ”, όπως Θεός.

- “Βούτυρο στο ψωμί” της προπαγάνδας των τουρκικών εφημερίδων η επερώτηση που κατέθεσε σε βάρος της ελληνίδας δασκάλας ο μειονοτικός βουλευτής Ροδόπης Αχμέτ Χατζηοσμάν.

- Προφίλ προστάτη των μουσουλμάνων που ζουν στην Ελλάδα χτίζει ο Ερντογάν

Αποστολή στον Έβρο:
Σοφία Χριστοφορίδου

Τεχνητή ένταση προσπαθούν να δημιουργήσουν κύκλοι της μουσουλμανικής μειονότητας, βάζοντας για άλλη μια φορά στο στόχαστρο τη δασκάλα που υπηρετεί στο δημοτικό σχολείο Μεγάλου Δερείου. Συκοφαντικά δημοσιεύματα τουρκόφωνων εφημερίδων φέρουν τη Χαρά Νικοπούλου να έχει ζητήσει από τους μαθητές της να ζωγραφίσουν τον Αλλάχ και την καλούν δημοσίως να ζητήσει συγγνώμη από όλο τον μουσουλμανικό κόσμο! Η κ. Νικοπούλου θα μπορούσε πολύ άνετα να αποφύγει τον διορισμό σε ένα απομονωμένο μειονοτικό χωριό, στα ορεινά του νομού Έβρου. Το 2004, όταν ανηφόρισε προς το Μεγάλο Δέρειο, ο πατέρας Βασίλης Νικόπουλος ήταν ανώτατος δικαστικός, ενώ από το 2007 πρόεδρος του Αρείου Πάγου… Αντί να “λουφάρει”, όπως πολλοί συνάδελφοί της που βάζουν ως “μέσο” μια απλή γνωριμία με βουλευτή για να πετύχουν ευνοϊκή απόσπαση, η κ. Νικοπούλου δέχτηκε τη θέση. Μάλιστα, αντί να μείνει σε ένα αστικό κέντρο, όπου οι ανέσεις για έναν νέο άνθρωπο είναι περισσότερες, αποφάσισε να μετακομίσει με τον σύζυγό της στο Μεγάλο Δέρειο μεταφέροντας ταυτόχρονα τα πολιτικά δικαιώματά της στο δήμο Ορφέα. Έδωσε έμφαση στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, ενώ τα απογεύματα έκανε μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας και δημιούργησε μαθητική χορωδία. Κανείς από τους φιλήσυχους κατοίκους του χωριού δεν είχε να της προσάψει κάτι για το διδακτικό της έργο.

Από το γράμμα “Θ”… στις συκοφαντίες

Όταν στις αρχές Δεκεμβρίου η Χαρά Νικοπούλου μάθαινε στους μαθητές της αʼ δημοτικού το γράμμα Θ, δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι κάποιοι θα έβρισκαν αφορμή να την κατηγορήσουν! Τότε ρώτησε τα παιδιά ποιες λέξεις γνωρίζουν από “θ” και τους έβαλε εργασία για το σπίτι να γράψουν μερικές από αυτές- “θρανίο”, “θησαυρός”, “θάλασσα” και “Θεός”. Την επομένη η δασκάλα έλεγξε τα τετράδια των μαθητών της, τα βαθμολόγησε με “μπράβο” και προχώρησε κανονικά το μάθημά της. Σχεδόν ένα μήνα μετά, στις 29 Δεκεμβρίου, στην ιστοσελίδα της εφημερίδας “Birlik” αναρτήθηκε ένα κείμενο που ανέφερε ότι στις διακοπές των Χριστουγέννων(!) η δασκάλα ανέθεσε στα παιδιά την εργασία να ζωγραφίσουν το Θεό, γεγονός που σόκαρε τους γονείς και έκανε τα παιδιά να βάλουν τα κλάματα. Δυο μέρες αργότερα η εβδομαδιαία “Millet” αναπαρήγαγε το “συμβάν”, τονίζοντας ότι στη θρησκεία τους δεν υπάρχει απεικόνιση του Αλλάχ και ότι η στάση της δασκάλας συνιστά προσβολή απέναντι στο θρησκευτικό συναίσθημα των μουσουλμάνων. Υποστήριξε ότι η όλη κατάσταση δημιούργησε ψυχολογικά τραύματα στους μαθητές και διερωτήθηκε αν τελικά σκοπός της δασκάλας ήταν τα παιδιά να αρνηθούν την πίστη στο Ισλάμ! Οι δυο εφημερίδες ζητούσαν παρέμβαση της υπουργού Παιδείας και, εμμέσως πλην σαφώς, την απομάκρυνσή της.

Ζητούν και τα ρέστα

Την Πρωτοχρονιά η εφημερίδα “Γκιουντέμ” επανέλαβε τα περί ψυχολογικού τραύματος που δημιουργήθηκε στα παιδιά, επειδή δήθεν η δασκάλα περιέπαιξε τα ιερά και όσια της θρησκείας τους. Η μειονοτική εφημερίδα εξέφρασε τη θλίψη της(!) για το γεγονός ότι η εκπαιδευτικός δεν έχει μετατεθεί, παρά τις πιέσεις από τους κατοίκους και τη σχετική επερώτηση μειονοτικού βουλευτή Ροδόπης Αχμέτ Χατζηοσμάν! Μάλιστα, έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει ότι η κ. Νικοπούλου τα κάνει όλα αυτά, για να βρεθεί στο προσκήνιο της επικαιρότητας και ότι ένα τέτοιο άτομο δεν μπορεί να λέγεται δασκάλα! Σημειωτέον ότι η ίδια δεν θέλησε να κάνει καμία δημόσια δήλωση για το τελευταίο συμβάν, προσπαθώντας να κρατήσει χαμηλούς τόνους και να διατηρήσει το ήρεμο κλίμα που υπάρχει εντός της τοπικής κοινωνίας. Προχωρώντας ένα βήμα παραπάνω, η “Γκιουντέμ” τόνιζε στο δημοσίευμα ότι η κ. Νικοπούλου πρέπει να ζητήσει συγγνώμη από “τους Τουρκομουσουλμάνους του Μεγάλου Δερείου, τους Τούρκους της Δυτικής Θράκης” και “όλο τον μουσουλμανικό κόσμο” για την προσβολή προς το Ισλάμ και να τιμωρηθεί!

Από μποϊκοτάζ μέχρι χειροδικία

Μια δασκάλα που μαθαίνει τον εθνικό ύμνο σε μαθητές μειονοτικού σχολείου και διοργανώνει παρελάσεις στις εθνικές εορτές δεν θα μπορούσε να διαφύγει της προσοχής των μηχανισμών προπαγάνδας του τουρκικού προξενείου. Σιγά σιγά κάποιοι άρχισαν να λένε ότι η δασκάλα πρέπει να φύγει από το χωριό, γιατί η στάση της προκαλεί τα ήθη και τον τρόπο ζωής της κοινότητας. Διοργανώθηκαν συνελεύσεις για να εκδιωχθεί η κ. Νικοπούλου, ενώ οι πιέσεις από διάφορα κέντρα προς τους γονείς για να μην εγγράψουν τα παιδιά στο σχολείο έγιναν ασφυκτικές. Το αποκορύφωμα ήταν όταν κάτοικος του χωριού πήγε να ζητήσει το λόγο από την κ. Νικοπούλου γιατί επέπληξε τη σύζυγό του, που ήταν καθαρίστρια στο σχολείο. Το επεισόδιο κατέληξε με τον άνδρα να χειροδικεί σε βάρος της δασκάλας. Το δικαστήριο καταδίκασε τον δράστη, αλλά η παρουσία θερμοκέφαλων εθνικιστών κατά τη διάρκεια της δίκης πυροδότησε την κατάσταση, ρίχνοντας νερό στο μύλο της προπαγάνδας κύκλων της μειονότητας. Το τελευταίο διάστημα το κλίμα ήταν ήρεμο στο χωριό, μέχρι που κάποιοι επινόησαν την ιστορία της απεικόνισης του Αλλάχ.

- Σκοπιμότητες. Τα τεκταινόμενα στο Μεγάλο Δέρειο του Έβρου δημιουργούν εφιαλτικούς συνειρμούς, που παραπέμπουν στις αντιδράσεις των μουσουλμάνων για τον δανό σκιτσογράφο, που απεικόνισε τον Μωάμεθ. Τα δημοσιεύματα δεν θα είχαν μεγάλη σημασία -εξάλλου το ανυπόστατο αποδεικνύεται από σειρά εγγράφων- αν δεν ήταν συνέχεια μιας σειράς ενεργειών, που στόχο έχουν να τρομοκρατήσουν την ελληνίδα δασκάλα. Το “παιχνίδι” παίζεται σε επίπεδο εντυπώσεων και δημιουργίας κλίματος εντός της μειονότητας. Στόχος δεν φαίνεται να είναι η κ. Νικοπούλου. Γνωρίζοντες καλά τα τεκταινόμενα στο εσωτερικό της μειονότητας, κάνουν λόγο για ενορχηστρωμένη προσπάθεια να καλλιεργηθεί ο φανατισμός και να καταγραφεί μια εστία έντασης σε μειονοτικά χωριά του Έβρου, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον σαν “πάτημα” για άλλες επιδιώξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου