Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2010

Θεσσαλονίκη: Το τέλος του... μαυροπίνακα

Το είδαμε στο "Άλφα-Βήτα"

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΖΔΡΙΓΙΑΝΝΗ (Αγγελιοφόρος)


Εδώ και λίγο καιρό, οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας έχουν... εγκαταλειφθεί στο 24ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Οι δάσκαλοι του σχολείου, όλοι τους εκπαιδευτικοί με ανησυχίες, αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, βάζοντας στην... άκρη τον κλασικό μαυροπίνακα, την κιμωλία και τον παραδοσιακό χάρτη, καθώς μεταφέρουν πλέον τη γνώση με τη βοήθεια διαδραστικών πινάκων, ηλεκτρονικών υπολογιστών και βιντεοπροβολέων.

Πρόκειται για μια μέθοδο διδασκαλίας που ξεκίνησε με πρωτοβουλία της διευθύντριας του σχολείου, Βάνας Βουρτσάκη, και πολύ γρήγορα την υιοθέτησαν και οι υπόλοιποι δάσκαλοι, καθώς αναγνώρισαν τις δυνατότητες της τεχνολογίας ως εργαλείο που βελτιώνει τα μαθησιακά αποτελέσματα και διευκολύνει την προετοιμασία του μαθήματος. Ετσι, μετά την έκτακτη επιχορήγηση που έλαβαν από το δήμο Θεσσαλονίκης για την αγορά δυο διαδραστικών πινάκων η διαδικασία της μάθησης έχει αποκτήσει νέα μορφή για τους μαθητές της α' και της β΄τάξης εδώ και ενάμιση μήνα.

«Με αυτούς τους πίνακες τα παιδιά εικονοποιούν το λόγο του δασκάλου και μπορούν να δρουν πάνω στον πίνακα, δηλαδή να γράφουν, να ζωγραφίζουν, να μετακινούν τις εικόνες και έτσι ουσιαστικά τα παιδιά συμμετέχουν στη διαδικασία του μαθήματος. Αλλά και για τον ίδιο τον εκπαιδευτικό το μάθημα γίνεται πιο εύκολο. Δεν είναι δυνατό να βρισκόμαστε στο 2010 και εμείς να μένουμε στην εκπαίδευση του 1900», τονίζει η κ. Βουρτσάκη.

Πώς, όμως, λειτουργεί ο διαδραστικός πίνακας;...Ο διαδραστικός πίνακας είναι μια οθόνη ευαίσθητη στην αφή, που δουλεύει σε συνεργασία με έναν υπολογιστή και ένα βιντεοπροβολέα, παρουσιάζοντας την πληροφορία που εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή. Ο υπολογιστής που συνδέεται στο διαδραστικό πίνακα ελέγχεται απευθείας με το άγγιγμα και έτσι ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα εικονιζόμενα αντικείμενα, χρησιμοποιώντας την αφή!

«Τα παιδιά συμμετέχουν πάρα πολύ και ιδιαίτερα οι αδύναμοι μαθητές που διαφορετικά θα χάζευαν ή θα έχαναν την προσοχή τους. Βέβαια, θα μπορούσε να λειτουργήσει πολύ καλύτερα αν είχαμε έτοιμα και τα λογισμικά από το ΥΠΕΠΘ», λέει η δασκάλα Ελένη Καραγεώργου και προσθέτει ότι ο διαδραστικός πίνακας μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί, μεταξύ άλλων, για προβολή ιστοσελίδων και βίντεο.

«Με τη βοήθεια του πίνακα κάνουμε Μελέτη του Περιβάλλοντος και Μαθηματικά. Ομως, δεν τον χρησιμοποιούμε μόνο για τα μαθήματα, καθώς βλέπουμε ντοκιμαντέρ και ζωγραφίζουμε και έτσι η διδασκαλία γίνεται πιο διασκεδαστική», αναφέρει η μαθήτρια της α' τάξης Ελισάβετ Τσαπκίνη.

Δίαυλος επικοινωνίας

Η τεχνολογία, πάντως, που έχει μπει για τα καλά στις σχολικές αίθουσες του δημοτικού, έχει... ανοίξει κι ένα δίαυλο επικοινωνίας ακόμη και με σχολεία που βρίσκονται μίλια μακριά! «Κάνουμε ένα πρόγραμμα e-twinning με τάξη της Σουηδίας. Μαθαίνουμε τα ήθη, τα έθιμα, τους τρόπους διδασκαλίας, τα βιβλία που έχουν κι αντίστοιχα αυτοί μαθαίνουν για τα δικά μας. Ετσι, μέσω της τεχνολογίας, μας δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσουμε εύκολα διεθνείς συνεργασίες για οποιοδήποτε μάθημα», επισημαίνει ο δάσκαλος Γιάννης Ιωαννίδης.

Ακόμη και οι δράσεις που εντάσσονται στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης είναι πλέον πιο εύκολα υλοποιήσιμες. Αυτό διαπιστώνουν καθημερινά οι μαθητές των γ' και ε' τάξεων, που χάρη στους υπολογιστές και τους βιντεοπροβολείς που έχουν εγκατασταθεί στις τάξεις τους μπορούν πλέον άνετα να επιλύουν όχι μόνον ασκήσεις Μαθηματικών, αλλά και να αναπτύσσουν εκπαιδευτικά προγράμματα, χωρίς να χάνουν πολύτιμο χρόνο για τη συγκέντρωση πληροφοριών και την παρουσίασή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου